Avondvierdaagse

Dinsdag 12 mei t/m vrijdag 15 mei is het weer zover! De avondvierdaagse vindt plaats en alle kinderen van De Kloostertuin kunnen weer meedoen.

Kinderen kunnen kiezen uit de onderstaande opties:

groep afstand  kosten  soort medaille**
1 t/m 4 5 km € 7,50 met nummer
5 t/m 6 5 of 10 km € 7,50 met nummer
7 t/m 8 10 km € 7,50 met nummer
1 t/m 2 Dagspeld: lopen alleen op de donderdagavond 5 km € 7,00 zonder nummer

** het nummer geeft aan voor de hoeveelste keer de avondvierdaagse wordt gelopen door de kinderen inclusief deze 2020 editie

De kinderen worden verdeeld in vaste groepen bestaande uit hun klas- of leeftijdsgenoten. Het is noodzakelijk dat er voldoende ouders/verzorgers zijn om als captain/begeleider mee te lopen. Het aantal begeleiders bij de kleuters is ongeveer 1 begeleider op 2 kleuters, bij de oudere kinderen zullen er minder begeleiders nodig zijn. Voor elke groep van maximaal 30 lopers inclusief begeleiders is er een captain nodig. De captain is het aanspreekpunt van de begeleiders en van de captain wordt verwacht alle 4 de avonden te lopen.

Voor de herkenbaarheid van de school krijgen alle kinderen een T-shirt van school in bruikleen, welke ze moeten dragen tijdens de avondvierdaagse. Voor het verkrijgen van een medaille moet op alle vier dagen worden meegelopen, m.u.v. de dagspeldlopers. De dagspeldlopers lopen op de donderdagavond mee. Ons advies voor de maat van het T-shirt: één maat groter opgeven dan de daadwerkelijke maat, dit i.v.m. als het koud is het T-shirt ook over een jas gedragen kan worden.

Hulp van ouder(s)/verzorger(s)

Om ervoor te zorgen dat de kinderen mee kunnen lopen met de avondvierdaagse moeten wij ons houden aan de veiligheidsvoorschriften van de organiserende wandelvereniging. Om hieraan te kunnen voldoen, is het noodzakelijk dat er voldoende ouders/verzorgers zijn om als begeleider/captain mee te lopen. Opgeven als captain met of zonder medaille of als begeleider is geen garantie dat u kunt meelopen, al proberen we zo veel mogelijk begeleiders de kans te bieden mee te lopen. Bij teveel opgaves kunt u op de reservelijst worden geplaatst of worden gevraagd te helpen op een andere manier. Naast begeleider/captain zijn we ook andere hulp nodig waarvoor u zich kunt opgeven. Mocht u ook beschikbaar voor andere hulp (bijv ook wasouder), dan graag vermelden in het commentaar veld. Ook andere opmerkingen die van nut kunnen zijn bij de indeling zijn welkom. We proberen zo veel mogelijk met uw wensen rekening te houden, maar kunnen het niet garanderen.

U kunt een keuze maken uit onderstaande hulp-opties:

Soort hulp  Uitleg
captain Elke avond verantwoordelijk voor een vaste groep. Primair aanspreekpunt voor de groep begeleiders. Wilt u als captain ook voor een medaille lopen dan kunt u dit aangeven (inclusief medaillenummer) en betaalt u € 6,50.
begeleider Een of meerdere avond(-en) verantwoordelijk voor een aantal leerlingen binnen de groep
hulpouder drinkstops Helpen bij het schenken van drinken langs de wandelroute en/of helpen bij de logistieke voorbereidingen.
inpakouder Helpen bij inpakken van de t-shirts, informatieboekje en dergelijke op vrijdag 24 april van 08:30 tot 10:00 uur.
vlagouder Herkenning verzamelpunt bij beide afstanden door met een beachvlag te staan. Elke avond een half uur voor aanvang aanwezig zijn totdat groepen vertrekken.
wasouder Wassen van een deel van de gedragen t-shirtjes in week 21 en gevouwen weer terugbrengen van de T-shirts naar school.

Inschrijfdata

Inschrijving is mogelijk middels onderstaand aanmeldingsformulier. Het inschrijfgeld kan alleen worden voldaan via een bankoverschrijving. U ontvangt direct na invullen per e-mail een bevestiging van de ingevoerde inschrijving met de bankgegevens en de totale kosten (het inschrijfgeld). Graag het inschrijfgeld direct overmaken.

LET OP: De inschrijvingsperiode stopt op zaterdag 25 januari. Het inschrijfgeld dient dan te zijn voldaan anders komt de inschrijving te vervallen.

In april ontvangt u een email met meer informatie. De captainsinformatieavond zal plaatsvinden op 21 april. Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, dan kunt u contact met ons opnemen via het mailadres a4d@orkloostertuin.nl.

Wij zien de inschrijvingen graag tegemoet!

De inschrijfingsperiode is afgelopen en u kunt zich niet meer inschrijven.